In navolging van het AWVR (Algemeen Waterverkoopreglement), registreert Pidpa in 2015 in totaal 954 klachten, waarvan 211 ontvankelijk en gegrond zijn. 90 klachten zijn niet-ontvankelijk.
828 ontvankelijke klachten hebben betrekking op drinkwater: hiervan zijn 185 klachten gegrond; 643 klachten zijn ongegrond. Er werden 88 niet-ontvankelijke drinkwaterklachten geregistreerd. De meest voorkomende onderwerpen zijn betalingen, facturatie en overnames.
Niet-ontvankelijk aantal (%) |
Ontvankelijk gegrond aantal (%) |
Ontvankelijk ongegrond aantal (%) |
Totaal | |
---|---|---|---|---|
drinkwater | 88 (9,6%) | 185 (20,2%) | 643 (70,2%) | 916 |
openbaar saneringsnetwerk | 2 (5,3%) | 26 (68,4%) | 10 (26,3%) | 38 |
Totaal | 90 | 211 | 653 | 954 |
36 ontvankelijke klachten zijn afkomstig van burgers uit de 34 gemeenten waar Pidpa actief is als rioolbeheerder: 26 klachten zijn gegrond; tien klachten ongegrond. twee klachten zijn niet-ontvankelijk.
De ontvangen klachten worden volgens het AWVR (Algemeen Waterverkoopreglement) gestructureerd aangepakt, opgevolgd en gerapporteerd. Op een klacht volgt steeds een gepaste actie of maatregel vanwege Pidpa.